+36 30 657 5262
info@fireeng.hu

Elektronikus aláírás

Tisztelt Partnerünk!

Cégünk igyekszik a technológia adta lehetőségeket szem előtt tartva a folyamatosan előrelépni a fenntartható jövő érdekében. 

Fentiek miatt partnereinknél elsődelegesen bevezettük az elektronikus számlázást, amely megfelel a vonatkozó jogszabályoknak és egyszerűbb és biztonságosabb számlakezelést tesz lehetővé.

Második lépésként bevezettük az elektronikus aláírást a szerződéskötéseinknél. Hiszünk abban, hogy ez a jövő útja, amely nem kevés adminisztrációs terhet vesz le azok válláról, akik ezt alkalmazzák. Javasoljuk, csatlakozzanak hozzánk, ebben is legyenek partnereink!

Elektronikus aláírás GYIK (gyakran ismételt kérdések)

Egyenértékű-e az elektronikusan aláírt szerződés a papír alapú szerződésekkel?

Amennyiben a kérdéses szerződés minősített elektronikus aláírást tartalmaz, az ilyen digitális aláírást tartalmazó szerződések írásbelinek minősülnek, egyenértékűek a papír alapú szerződésekkel.

Elfogadható-e az elektronikusan aláírva visszaküldött szerződés? Vitás esetben elfogadott-e akár a bíróságon?

A fenti módon aláírt minősített elektronikus aláírás elfogadott bíróságon is. Fontos, hogy a cégjegyzékbe bejegyezésre kerüljön az elektronikusan aláíró cég ügyvezetőjének digitális aláírási címpéldánya, hogy ne legyen megkérdőjelezhető az aláírás.

Gondot okoz-e, ha az egyik fél nem elektronikusan írja alá ezeket a szerződéseket?

Az, hogy az egyik fél papír alapon ír alá olyan szerződéseket, amelyeket a partnerek digitálisan írnak alá, nem okoz jogi problémát, arra viszont figyelni kell, hogy a papír alapon aláírt szerződés és a digitálisan aláírt szerződés együtt alkotják a teljes szerződést, mindkettőt meg kell őrizni.

Milyen előírás alapján, hogy kell ezeket a szerződéseket kezelni/tárolni? Esetleg megegyezik a kezelésük az elektronikus számlák kezelésével?

A szerződés számviteli bizonylatnak minősül, de kezelésére/tárolására nem ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint az elektronikus számlákra. A digitális számviteli bizonylatot legalább 8 évig kell megőrizni és elektronikus formában kell megőrizni (pl. a számítógép meghajtójára, adathordozóra mentve). A törvény előírja, hogy oly módon kell őrizni, hogy a bizonylat összes adatának késedelem nélküli előállítása, folyamatos leolvashatósága biztosított legyen, és az utólagos módosítása pedig kizárt legyen (a pdf formátum megfelel ennek a követelménynek). A megőrzési kötelezettség lejártáig (8 év) folyamatosan biztosítani kell, hogy az elektronikus dokumentum megőrzése olyan módon történjen, amely védi az elektronikus dokumentumot a törlés, a megsemmisítés, a véletlen megsemmisülés, az utólagos módosítás és sérülés, valamint a jogosulatlan hozzáférés ellen.



Legfrissebb hírek
Boldog karácsonyi ünnepeket és sikerekben gazda új évet kívánunk!
2020.12.18.
Bővebben
Tisztelt Partnereink, Bevezettük az elektronikus aláírást!
2020.12.01.
Bővebben
Értesítjük Önöket, számlacímünk megváltozott!
2018.01.01.
Bővebben
További híreink
Adatkezelési beállítások

Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.