+36 30 657 5262
info@fireeng.hu

Munkabaleset adminisztrációja

A munkáltatónak munkabalesetet, foglalkozási megbetegedést, fokozott expozíciós eseteket be kell jelenteni, ki kell vizsgálni, és nyilvántartásba kell venni. Munkavállalónak kötelessége az ilyen eseteket munkáltatójának vagy közvetlen vezetőjének azonnal jelezni.

Munkabaleset: az a baleset, amely a munkavállalót a szervezett munkavégzés során vagy azzal összefüggésben éri, annak helyétől és időpontjától, valamint a munkavállaló (sérült) közrehatásának mértékétől függetlenül.

A munkavégzéssel összefüggésben következik be a baleset, ha a munkavállalót a foglalkozás körében végzett munkához kapcsolódó közlekedés, anyagvételezés, anyagmozgatás, tisztálkodás, szervezett üzemi étkeztetés, foglalkozás-egészségügyi szolgáltatás és a munkáltató által nyújtott egyéb szolgáltatás stb. igénybevétele során éri.

Nem tekinthető munkabalesetnek az a baleset, mely a sérültet a lakásáról (szállásáról) a munkahelyére, illetve a munkahelyéről a lakására (szállására) menet közben éri, kivéve, ha a baleset a munkáltató saját vagy bérelt járművével történt.

Azt a balesetet, amely munkavédelmi szempontból nem minősül munkabalesetnek, üzemi balesetnek nevezzük. Ez a társadalombiztosítási fogalom olyan balesetet jelöl, amely a biztosítottat (sérültet) a foglalkozása körében végezett munka közben, vagy azzal összefüggésben éri. Üzemi balesetről beszélünk akkor is, ha a biztosítottat közcélú munka végzése közben, valamint egyes társadalombiztosítási ellátások igénybevétele során érte.

Úti üzemi balesetnek minősül a munkába menet vagy onnan a munkavállaló lakására (szállására) menet közben elszenvedett baleset.

A munkaképtelenséggel járó munkabalesetet haladéktalanul ki kell vizsgálni, a kivizsgálás eredményét pedig munkabaleseti jegyzőkönyvben rögzíteni. A munkaképtelenséget nem eredményező munkabaleset körülményeit is tisztázni kell,  eredményét pedig nyilvántartásba kell venni. Súlyos munkabaleset bekövetkezéséről értesíteni kell a területileg illetékes munkavédelmi hatóságot.

Munkabaleset nyilvántartása során rögzíteni kell:

  •  sérült munkakörét és személyes adatait
  •  a sérülés helyét, idejét, jellegét
  •  a sérült ellátására tett intézkedéseket
  •  annak tényét, hogy a sérült folytatta-e a munkavégzést.

A munkabalesetek kivizsgálása során a kivizsgálás megállapításait olyan részletesen kell rögzíteni (tanúmeghallgatási jegyzőkönyv, helszínrajz, fénykép), hogy az alkalmas legyen a munkabaleset  okainak felderítésére és a tényállás tisztázására.

Legfrissebb hírek
Boldog karácsonyi ünnepeket és sikerekben gazda új évet kívánunk!
2020.12.18.
Bővebben
Tisztelt Partnereink, Bevezettük az elektronikus aláírást!
2020.12.01.
Bővebben
Értesítjük Önöket, számlacímünk megváltozott!
2018.01.01.
Bővebben
További híreink
Adatkezelési beállítások

Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.